En stövarjägares liv

Alla inlägg den 22 juni 2011

Av stovarjagaren - 22 juni 2011 09:23

Tjena,


Detta inlägg tillägnar jag Lassebos Diva. Hon lämnade jordelivet igår och driver hare i hundhimmeln idag. Diva är farmor till min Traj och de han träffas några gånger innan hon gick bort. Själv så har jag haft en del roliga dagar med henne i skogen. Hon var verkligen en drevsäker hund med ett härligt skall. Sen var hon helt otrolig på att komma på inkallning. Spelade ingen roll om hon låg precis bakom haren, hon kom när Björn ropade in hon. Det var synd att Diva stördes av en hälta på frambogen, hade hon inte haft den så kanske hon fortfarande skulle kunna jaga. Diva han få en kull med valpar som visat att nedärvningen i Diva är unik. Nu får jag och Traj bära vidare fanan och fortsätta i Lassebos Divas spår.


// Jerry och Traj

Traj och Diva

Foto: Björn Berg



Här Driver diva

Film: Björn Berg

Presentation

Omröstning

Nu går vi in på den andra halvan av jaktsäsongen. Vad tycker ni om det?
 Jagar hellre vitharar på barmark
 Har/rävjakt ska bedrivas på snö
 Vi får sällan snö där jag bor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards