En stövarjägares liv

Alla inlägg den 16 juni 2009

Av stovarjagaren - 16 juni 2009 13:14

"Vi svenskar vårdar ömt bilden av oss själva som ett naturälskande folk

 - en självbild som stämmer dåligt överens med det faktum att vi blir allt mera rädda för skogen"


Läs vidare: http://www.vk.se/Article.jsp?article=285744

Kommentar: ja vart håller världen på att ta vägen, vi har en otrolig fin natur i sverige varför ska då människor sitta inne i städerna och ruttna upp? jag lovar att börjar man ta sig ut i naturen så kommer man må bättre och kanske t.o.m leva längre. jag är otroligt lyckligt lottad att jag fått den chansen av mina föräldrar att få vistas ute i naturen. allt från att vandra till att fiska och jaga! Jag har inte varit ute och rest i världen, jag har fått sett norrlands inland, och det är jag nöjd med. kanske låter korkad att jag hellre gillar mygg och blöta myrar än att sitta på en strand i thailand och dricka drinkar( kan vara roligt ibland)!!!

ja det jag vill komma fram till är att man mår bra av naturen, och sen uppmanar jag alla föräldrar att ta sina barn ut i skogen!!!!

Av stovarjagaren - 16 juni 2009 12:58

"Grattis jaktledare, fårfarmare och jägare. Ni har visat att ni är handlingens människor, utom när det gäller att bygga stängsel. Hämndaktioner är roligare än preventivt skydd. Och vad andra människor tycker spelar ingen roll."

Läs vidare: http://kkuriren.se/ledareasikter/fritturhjartat/1.400788


Kommentar: En ganska vanlig och otäck attack av en väldigt påläst rovdjursvän, han har flera kompanjoner som skriver i kommentarerna på sidan. För det är väll klart att djurägarna ska kosta på sig från sina egen ficka och lägga det på "ordentliga" stängsel för att den övriga befolkningen ska få ha rovdjur i skogen....

Det finns runt 1000 djurbesättningar i södermanlad bidragen från staten är slut och länstyrelsen har därför inga pengar att dela ut till rovdjursstängsel. så kära vänner, det är sånna som artikel författaren som vill ha varg. då tycker jag han ska ställa upp på att hjälpa dessa djurägare och sätta upp stängsel och ge en slant till det påkostade kalaset. För visst vet alla att kött inte växer på träd?? ni som äter kött menar jag!! sen  ligger ett otroligt hårt arbete bakom köttet ni köper på affären!!! plus att köttet skulle bli dyrare!!


Presentation

Omröstning

Nu går vi in på den andra halvan av jaktsäsongen. Vad tycker ni om det?
 Jagar hellre vitharar på barmark
 Har/rävjakt ska bedrivas på snö
 Vi får sällan snö där jag bor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards